torsdag 31 mars 2011

Några bilder från våren....

Visste ni att det går ca 10 flighter mellan Moskva och Paris varje dag? Det visste i alla fall inte jag men nuförtiden verkar parisarna ganska glada över sina ryska besökare. I taxfreeshopen på Charles de Gaulle fick jag svar tillbaka 'spasibo' - ja, man ser väl ut som en ryska.....

Ett perfekt utflyktsmål just nu är Paris, tulpanerna är på gång och körsbärsträden blommar, det rekommenderas varmt... 'The City of Light' har verkligen ett speciellt ljus och allt är ju sååå vackert...

Jag bokade biljett på aeroflot.com och hamnde på Air France flight både dit och tillbaka. Något samarbete antar jag.

Själv bodde jag hos en väninna i Bryssel, dit man lätt tar tåget som heter Thalys, på 1 1/2 timma från Gare du Nord så är man vips i Bryssel, en mer hanterbar version av Paris, ja nästan... inte riktigt lika vackert som P men med samma goda mat och shopping etc
En pasta-lunch i Bryssel, se nedan, kostar ca 15 euros dvs ca 620 Rubler.

För dig som är trött på snön i Moskva, hoppa på ett plan till Paris! Och glöm inte att som Swea kan man hitta rum hemma hos Paris-Sweor via Rumsförmedlingen  - här hittar du kontakt till SWEA Paris styrelse, bara att maila och fråga om rumsförmedlingen!



























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar