fredag 1 april 2011

Vad tjänar folk i Moskva?

Idag i Moscow Times skriver man om löner inom olika yrkesgrupper i Moskva. Se tabellen nedan och läs artikeln här..


Average Salaries for Moscow
SectorRoleGross, thousand rubles per month
ITProject manager99.1
Consultant68
Sales manager65.1
Software engineer64
Auditing / FinanceChief financial officer155.9
Auditor65
Chief accountant64.7
Accountant34.5
Sales / Marketing / PRPR manager62
Marketing manager56
Sales representative (base)51
Sales manager (base)43
AdministrativePersonal assistant / executive assistant49
Driver40
Office manager35
Secretary32
Investment / Banking Investment banker240
Financial adviser160
Analyst130
Legal Partner200
Senior associate140
Lawyer80
Junior associate / paralegal39
Source: HeadHunter

1 kommentar:

  1. Hejsan, vilken otroligt bra blogg! Den här ska jag fortsätta att läsa. Jag heter Eva Linder och var inne och letade artiklar från KL och hittade då denna blogg. Jag är numera med i SWEA Stockholm och sitter i internationals PR kommitte. Var tidigare med i SWEA Kuala Lumpur, där jag också var med på världsmötet nu i mars. Det var jag som var konferencier på festmiddagen. Jättekul med bloggen, fortsätt så! Massor med kramar från mig!

    SvaraRadera