fredag 28 december 2012

Broomball i januari?

Yana Stellingwerff bjuder in alla tjejer i Moskva som vill spela... 

Nu sätter Broomball-säsongen igång! För er som hör detta för första gången är det en hockey sport utomhus fast utan skridskor. Istället har man bekväma skor med speciella sulor för is. Sporten kommer från Canada och här kan ni läsa mer om vad det går ut på
http://en.wikipedia.org/wiki/Broomball

Broomball ligan har funnits i Moskva mer än 10 år. Endast expats är tillåtna att spela (dvs inga ryssar). Det finns både tjejlag och lag för killar. Matcher startar så fort isen lägger sig, dvs närsomhelt. Man spelar på Tyska ambassaden (mittemot det svenska) på Mosfilmoskaya ulitsa hus 56. Man brukar spela 2 matcher per vecka en kvällsmatch på en vardag och en morgon match på en helg. Jätte bra kondition- och uthållinghetsträning för dem som vill göra ngt annat än sitta på gym och kötta! ;)))) Dessutom får ni (relativt) frisk luft! Om man nu kan säga att luften i Moskva är frisk;)))

Själv har jag spelat för ett skandinaviskt lag som hette Valkyrierna endast en säsong och slutade pga graviditet. Skulle vilja gärna spela i år, men är gravid med barn nr 2, så det är tyvärr inte aktuellt för mig än, men definitivt nästa år!
Jag har haft 7 st hockey utrustningar hemma hos mig fram tills förrigår. Behövde rensa lägenheten inför kommande bebis. De finns nu hos David Breese som är ordförande för broomball ligan. Hans tel e-mail är david.breese@sunburyheights.com Först till kvarn som gäller. Alla 7 utrustningar går att spela i och det är helt utan extra kostnad förstås!
Jag bifogar spelregler, och nedan kan ni se en länk till broomballs hemsda där man kan läsa om aktuella matcher. Den första matchen kommer spelas då ni hinner få ihop utrustningen och laget. Vore jättekul om ni ville starta upp ett skandinavisk lag i år och hoppas att så många som möjligt av er har möjlighet att spela! Eller så vill ni joina andra tjejlag om ni vill.
Kom gärna lite tidigare och titta på matcher före, så att ni som inte har spelat förut får se hur spelet är.
Jag bifogar spelregler - kan vara bra att läsa igenom!

Har ni frågor får ni gärna vända er till mig.
Ha en bra dag!
MVH,
Yana Stellingwerff
8916 494 66 99 eller 8 915 213 42 19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar